فروش انواع کابل شبکه (Lan)

فروش انواع کابل شبکه (Lan)

امروزه با توسعه شبکه بی سیم هنوز کابل شبکه جایگاه خود را در میان انواع سخت افزارهای جدید حفظ کرده است و جز جدایی ناپذیر در انواع سیستم های دیجیتالی می باشد. کار اصلی کابل شبکه جابجایی اطلاعات بین دو دستگاه یا چندین دستگاه می باشد.
کابل های شبکه را کابل های زوج به هم تابیده یا Twisted pair می نامند که در آن کابل ها به صورت زوج به یکدیگر تابیده شده اند. وظیفه کابل شبکه اتصال دستگاه ها

  1. مغذی: بخش اصلی کابل، مغذی می باشد که توسط روکش کابل احاطه شده است. این مغذی رسانا می باشد و وظیفه آن انتقال اطلاعات در داخل شبکه است.
  2. روکش خارجی کابل: این روکش از رشته سیم های درون کابل در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.
  3. تفکیک کننده یا Cross-Web: این بخش به صورت پلاستیکی برای جلوگیری از نویز درون کابل قرار دارد و زوج ها را از یکدیگر تفکیک می کند.
  4. رشته سیم های تابیده: 8 رشته سیم که به صورت زوج های دوتایی و رنگ های متفاوت به هم تابیده شده اند که وظیفه اصلی کابل که همان ارسال و دریافت اطلاعات نیز می باشد را بر عهده دارند. رنگ های اصلی رشته سیم ها سبز، آبی، قهوه ای و نارنجی بوده و رنگ های فرعی از ترکیب رنگ های اصلی با رنگ سفید تشکیل شده است. تابیده بودن رشته سیم های زوج باعث کاهش نویز می شود.
  5. لایه محافظ یا شیلد: لایه محافظ جهت کاهش نویز در کابل شبکه بسته به نوع کابل در شکل های متفاوت از جنس پلاستیک و فویل می باشد.
  6. اتصال به زمین: سیم ارت، یک سیم فلزی برای انتقال نویز به خارج از کابل و جلوگیری از تداخل الکتریکی بین زوج های به هم تابیده می باشد که در بعضی از کابل ها وجود دارد.
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *