تفاوت کابل شبکه LAN با کابل تلفن

تفاوت کابل شبکه LAN با کابل تلفن

، از لحاظ ظاهری، شبیه به کابل‌ تلفن هستند که سال‌ها در سراسر جهان از آن‌ها استفاده می‌شود. یک تفاوت اصلی میان کابل‌های شبکه و کابل‌ تلفن وجود دارد و آن این است که کابل لن ، ضخیم‌تر از کابل تلفن بوده، و دارای هشت هادی در درون خود است که این هادی‌ها وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند. کابل‌های تلفن اکثرا در رنگ خاکستری تولید می‌شوند.

همچنین کابل‌های شبکه، به پورت‌های شبکه متصل می‌شوند که از پورت‌های تلفن بزرگتر بوده و مکانی برای اتصال 8 هادی درونی کابل‌های شبکه در آن‌ها تعبیه شده‌ است و در نتیجه، اطلاعات، از طریق آن‌ها به سخت‌افزار درونی تجهیزات شبکه منتقل شده و پس از پردازش، مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

انواع کابل شبکه لن LAN

به صورت کلی، براساس نحوه عملکرد و ابعاد، از نازک تا ضخیم، تولید و عرضه شده‌اند به طوری که هرکدام از آن‌ها را در شرایط خاص می‌توان استفاده کرد و از مزایای آن‌ها بهره برد.

از جمله مدل‌های بسیار پرکاربرد می‌توان به Networking cables با استاندارد‌ها و نام‌های 10BASE2، 10BASE5 و 10BASE35 اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های کاملا منحصر به فردی را به کاربران می‌دهند که برای استفاده حداکثری، باید به این استاندارد‌ها و براساس تجهیزات مورد استفاده در شبکه، توجه کرد.

از جمله مهمترین تفاوت‌هایی که در این کابل‌های شبکه باید به آن اشاره کرد، مسافت قابل انتقال سیگنال است به طوری که کابل‌های شبکه 10BASE2، نهایتا تا 185 متر، کابل‌های شبکه 10BASE5 تا 500 متر، و کابل‌های 10BASE35 تا 3600 متر می‌توانند اطلاعات را انتقال دهند.

برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *